Čertík, Dráček, Kulihrášek a Rarášek se chrání
Snažím se vytvořit zdravý životní styl a osvojit si zdravé návyky.
Denní režim školy zajišťuje střídání činností a odpočinku. Organismus dítěte posiluje právě toto střídání,pobyt venku a dostatek pohybu. Pokud to počasí dovolí, trávíme hodně času venku a i prostory školy dovybavujeme sportovním náčiním (průlezky, bazén, míčoviště, trampolína..). K správné životosprávě patří i stravování – vyvážené a plnohodnotné.
Cílem jsou věty:
Kuchařka: "Dnes by mě ty děti snědly i s pekáčem."
Dítě: "Ach jo, ty jsi přišla brzo, já chci ještě na trampolínu."
Dítě: "Jdi pryč a přijď později, já chci být ještě na housence."
Podtéma:
- U nás na hradě se sportuje – máme rádi pohyb
- Chráním své zdraví – bezpečnost při sportu
- Neochutnávám všechny lektvary – nejíme všechny plody
Kompetence:
- Mají rozvinuto uvědomění si vlastního těla.
- Mají rozvinuté praktické dovednosti vedoucí k podpoře zdraví jejich i ostatních.
- Je rozvinuta dovednost k vykonávání jednoduchých činností.
- Je rozvinuta fyzická i psychická zdatnost na úroveň školního dítěte.
- Umí používat všechny smysly.
- Dokáže rozpoznat co mu škodí a co prospívá.
- Dokáže rozpoznat nebezpečí.
- Je samostatné v sebeobslužných činnostech.
- Zvládá základní hygienické návyky.
Obsah:
Budeme rozvíjet manipulační,sebe obslužné a poznávací činnosti, hrát psychomotorické hry, zdravotně zaměřené činnosti, činnosti zaměřené na rozvoj pohybového aparátu, konstruktivní a grafické hry zaměřené na rozvoj jemné motoriky, hry a situace, kde se dítě učí chránit sebe, své zdraví a soukromí
a také bezpečí a zdraví ostatních.
Budeme zlepšovat zdravotní kulturu, pěstovat základní hygienické návyky a zdravotně preventivní návyky. Poučíme se o dětských a nakažlivých nemocech a o možnosti úrazu.
Budeme pěstovat pozitivní vztah k aktivnímu pohybu, zlepšovat tělesnou aktivitu. Budeme dále rozvíjet všechny smysly, rozlišovat vůně, chutě a naučíme se vnímat hmatem